Cesta k mojej forme

04.02.2012 20:47

Mnoho ľudí, si pýta motiváciu. Slovo motivácia z lat. motivus, znamená pohyb, alebo pohybujúci sa k niečomu. (Všimnite si slovo Pohyb) :)

Iná definícia motivácie popisuje že ide o „intervenujúci proces alebo vnútorný stav organizmu, ktorý nabáda alebo navádza ku konaniu“ (Reber, 1985)

Kedže ide o vnútorný stav, väčšina práce zostáva na Vašej osobnosti, ale ak vychádzame z vyznačených slovíčok, budem sa snažiť navádzať Vás na pohyb a dávať návody, ako na to :)

Keďže, tým MojaForma.sk nechce byť príkladom "vodu káže víno pije" dali sme sa, ako prvý, na Cestu k mojej forme.

Ako ste si určite všimli, boli Vianoce :) a v našom prípade bolo aj skúškové obdobie.. To si vyžiadalo dať 5 kg nahor, bohužiaľ, nie 5 kg svaloviny :)

V tejto rubrike Vás čakajú foto, popisy cvičenia, stravy ako aj doplnkov výživy...

Budeme radi ak sa pridáte k nám na ceste k vašej forme :)

Začiatok Ali                                                                                                                Začiatok Marek

Výška: 171cm       Váha: 64kg       začiatok                                          Výška:176 cm   Váha:85 kg    Pás:93 cm             

Ciele:   

  • Vyrysovanie postavy
  • Zachovanie svalstva
  • Redukcia na bruchu

 

Prvé 2 týždne

  • Zbavovanie sa sladkostí
  •  Prechod na 5-6 porcií denne v menšom množstve
  •  V poobedných hodinách bielkovinové chody
  • TRÉNING: 1-1,5 hod posilňovací tréning 3-4x týždenne rozdelený do svalových skupín

1-2. týždeň jedálniček Ali:

1. 40g cereálií + 1/2 banána + 1 lyž. ľanového semienka + 100ml mlieka

2. Predtréningová káva s trochou mlieka

9:00  Posilňovací tréning

3. Potréningový kokteil: 1   odmerka srvátkového proteínu + hrsť mrazených jahôd alebo 100 ml 100%džúsu + 100 ml mlieka + 100 ml vody

4. 100g kuracieho mäsa pripraveného so zeleninou + 1-2 kopčeky bielej ryže + chilly omáčka

5. 0,5l zeleného, čierneho alebo bylinkového čaju

6. 1 bal. nízkotučného tvarohu s 1/2 jablka posypaného škoricou

7. 100ml polotučného mlieka pred spaním

 

1- 4. týždeň jedálniček Marek:

1. Po prebudení - 1 odmerka proteínu vo vode2. 125g ovsených vločiek + 200ml nízkotučné mlieko
3. Banán
4. 4-5 kopčekov ryže + 250g kuracie mäso
5. Shake: 1 bal. cottage cheese + 7 detské piškóty + voda

17:30  Posilňovací tréning
6. Po tréningu: 1 odmerka proteínu + ovocie (1 banán / 1jablko / 30g hroznového cukru)
7. 2,5 kopčekov ryže + 200 g mäso
8. Pred spaním – 1 balenie nízkotučného čistého tvarohu

 

 

3. Týždeň

  • Znižovanie jednoduchých cukrov a soli
  • Znižovanie príjmu sacharidov už po raňajkách
  • TRÉNING: Ranné kardio 40 -50 minút, alebo 30 minútový posilňovací tréning na vysokej intenzite

 

3. týždeň jedálniček Ali:

 

1. 1 odmerka srvátkového proteínu + 200 ml vody + šálka kávy s trochou mlieka

Ranné kardio 40 -50 minút

2. 40g ovsených vločiek vo vode so sušeným ovocím

3. 120g  kuracieho mäsa s korením bez soli + zeleninový šalát + 2 ryžové chlebíky                     

4. Káva s trochou mlieka + 1/2 proteínovej tyčinky

5. Shake 1/2 bal. nízkotučného tvarohu posypaného + 1 lyžica kakaa + 100 ml mlieka

 
 
Marek: nemohol pokračovať, nakoľko ho na 3 týždne zmohla choroba. Momentálne je však v objemovke a postúpil z 83 kíl na 89! :)
 
 

4. týždeň

Som si vyskúšala "diétu" v poslednej fáze, akú držia niektoré bikiny fitnesky.

 

Takmer žiaden príjem sacharidov, tukov, cukrov a soli
Pitie čajov s diuretickým účinkom
Konzumácia odvodňovacej zeleniny (napr. špargla, brokolica..)
TRÉNING: Žiaden. Prípadne iba stretching
 

4. týždeň jedálniček Ali:

1. Voda + Čierna káva s kvapkou mlieka :)

2. Kuracie prsia na vode s omáčkou z chilly + zelenina s odvodňovacím účinkom + 1 ryžový chlebík

3. Urologický čaj +Čierna káva s kvapkou mlieka

4. Kuracie prsia na vode s dijónskou horčicou + zelenina s odvodňovacím účinkom

5. Ako 2-ka alebo 4-ka

 + vitamíny a minerálne látky
 

Posledné 3 dni

Zmena len v :    
Uberanie tekutín, príjem len v malých dúškoch
Večer pred spaním 100 ml bieleho suchého vína
 
Táto skúsenosť "rýchlo-diéty" mi ukázala, že tento smer by ma nebavil. A tak som sa rozhodla vyzerať celoročne fit, miesto toho aby som vyzerala vyrysovane po neustálych diétach.
 
Výsledok: Schudla som 4 kílá na váhe, niečo z toho bola voda, niečo tuk.
Začiatok premeny- 64 kg
Koniec premeny - 60 kg.